You are here

Sabalansēts uzturs

Ko nozīmē veselīgs uzturs?

Tas nozīmē atrast pareizo līdzsvaru starp pārtiku, ko ēdam, un enerģiju, ko patērējam. Kā to sasniegt? Patiesībā, pavisam vienkārši. Jums tikai jāēd 3-4 reizes dienā - brokastis, pusdienas, vakariņas un, iespējams, kādu uzkodu launagā. 

Viena vienīga maltīte dienā nespēj nodrošināt sabalansētu uzturu. To spēj vairākas maltītes dažādos dienas laikos. Svarīgi pievērst uzmanību maltītēm arī garākā laika periodā. Tā, piemēram, ja iepriekšējā dienā ieturētas pamatīgas vakariņas, nākamajā dienā ieteicams baudīt ko vieglāku.

Centieties ēst lēnām, un katrai maltītie ieplānojiet vismaz 20 minūtes. 

Ņemiet verā, ka sabalansētā uzturā faktiski nav aizliegtu produktu un ēdienu! Mērenā daudzumā ikviens ēdiens var būt vērtīgs. 

Lai uzturētu sevi formā, ēdiet 3-4 maltītes dienā!

BROKASTIS:

Lai izbaudītu spēku pieplūdumu no rīta, mēs iesakām:

• Graudu produktus - maizi, sausiņus vai brokastu pārslas

•  Piena produktus - pienu vai jogurtu

• Svaigus augļus vai augļu kompotu

• Piedevām varat izvēlēties dzērienu - ūdeni, tēju vai kafiju

PUSDIENAS:

Nozīmīga maltīte, kas palīdz uzturēt enerģijas līmeni visas dienas garumā. Mēs iesakām:

• Maltītē iekļaut visu galveno uzturvielu produktus - ogļhidrātus, gaļu/zivis/olas, augļus un dārzeņus, piena produktus

• Papildus varat izvēlēties dzērienu - ūdeni, tēju vai kafiju

LAUNAGS: 

Ja jums ir bijušas vieglas pusdienas vai paredzamas tika vieglas vakariņas, jūsu ķermenim nepieciešams papildus enerģijas lādiņš. Šajā nelielajā maltītē ieteicams izvēlēties vienu vai divus no šādiem produktiem:

• Piena produkti (piens, jogurts, siers u.c.)

• Graudu produkti (maize, cepumi u.c.)

• Augļi (veseli, apstrādāti vai sulas veidā), ja to nav bijis citās maltītēs

VAKARIŅAS:

Arī šajā ēdienreizē mēs iesakām nodrošināt pilnīgu uzturvielu līdzsvaru, izraugoties produktus no dažādām grupām.